5 клас історія


Дорогі мої п'ятикласники! Запрошую Вас  у надзвичайну подорож. Ви ознайомитесь з сімома чудесами світу. Вам цікаво? То вперед ( натисніть стрілочку всередині малюнка і насолоджуйтесь переглядом). 



Ми з вами уже знаємо про різні види музеїв. А зараз я пропоную Вам помандрувати нашою писанковою Коломиєю. Приємної Вам подорожі!!!!!!


Перегляньте цей відеофрагмент і напишіть кілька речень про наше місто. Що вам подобається в  нашому місті? Куди б ви запропонували піти вашим гостям з інших міст? Що ви відчуваєте, коли чуєте: "Писанкова Коломия" чи "коломийки"? 




Шановні п'ятикласники!!!
Наступне захоплююче завдання.
Це цікаво. Прочитайте, будь ласка!!
Історія виникнення геральдики як науки
Історія гербів почалася багато тисяч років тому. Кожне плем'я або рід вважало своїми заступниками різних тварин чи птахів: ведмедів, орлів, вовків, оленів та інших.  Їх зображували перед входом в житлі, на стінах, їх брали на полювання і на війну. Вважалося, що вони приносять удачу і захищають від лиха, оскільки є провідниками божественної сили. Це і були перші відомі нам родові символи, так звані тотеми.
У Стародавньому Єгипті символи супроводжували все життя людини та мали дуже важливе значення в житті держави. Наприклад, ім'я фараона або знатного людини укладали в особливу рамку-картуш, тим самим відкриваючи йому шлях до вічності. Фізичне знищення подібного зображення несло тому, кому воно належало, повне забуття. Так завдавали найстрашніший шкоду ворогам.
Символічні покровителі - божества в образі тварин - були й у давньоєгипетських міст: бик у Мемфісі, корова в Дендері, баран в Елефантині, сокіл в Едфу.
Подібна традиція існувала і в Стародавній Греції. Символом Афін була сова, Корінфа - Пегас, острова Родос - троянда. Їх зображення зустрічаються на монетах та печатках. Багато грецькі герої мали також особисті символи.
Всі давні цивілізації мали в традиції священні зображення, які супроводжували всі важливі історичні події.
Взагалі кажучи, ніхто до цих пір не знає, коли з'явилися зображення, які ми зараз називаємо гербами. Саме слово герб (herb, erb, irb) має слов'янське коріння і переводиться як "спадок". У західноєвропейських мовах ми зустрічаємо інше значення. Французьке слово armes, англійське arms, німецьке Wappen переводилися двояко: "герби" і "зброя".
Ключовою точкою в історії гербів стали знамениті хрестові походи XI-XIII століть. 24 листопада 1095 безліч людей дали обітницю папі Римському Урбану II звільнити Гріб Господній у Святій землі від мусульман. Символом того, за що боролися ці люди, стали хрести, нашиті ними на одяг, - тому їх називали і хрестоносцями.
З цього моменту використання хрестів отримало масовий характер - вони служили в поході або в бою знаком, за яким дізнавалися воїна. Середньовічні воїни за прикладом воїнів старовини стали зображати свої герби на щитах, плоска поверхня яких ідеально для цього підходила. Але, як здається, головна причина подібного розташування герба не в цьому. Адже щит захищає воїна в битві фізично, а герб символізує духовну захист, одночасно вказуючи на те, за що бореться лицар. Найперші герби були дуже прості і ділили поле щита на чотири частини за допомогою хреста - головного символу цієї двохсотлітньої війни.
Ця традиція - зображувати на гербах святині роду, міста чи держави - зберігалася досить довго. Герби, заслужені у бою і подаровані государем, ставали спадковими і передавалися з покоління в покоління. Будь-які порушення моральних або інших законів плямували святість родових або державних символів і вважалися великим позором. А захоплення ворожих геральдичних знаків вважався подвигом і означав навіть більше, ніж розгром ворожого війська.
В епоху розквіту рицарських турнірів (XIII-XIV ст.) Пропуском на турнір служив саме герб. Його розбирала комісія герольдів, і на підставі її рішення лицар або допускався на турнір, або ні.
Згодом герби дуже поширилися й ускладнилися. З'явилася потреба в тому, щоб упорядкувати та узаконити правила їх побудови. Так з'явилася наука про герби - геральдика ( Лат. Heraldus - "глашатай") - і її особливі представники - герольди. Але про це ми поговоримо наступного разу.

Завдання!!!№ 2 Спробуйте з допомогою Ваших батьків знайти, намалювати і пояснити символи на гербах любого міста в Україні ( крім Коломиї ). 



Ми продовжуєм  подорожувати по  сторінках Вашого підручника.

Як справжнім дослідникам історії, пропоную переглянути два відеофільми, які допоможуть Вам згадати теми 15 та 16 параграфів.
Бажаю Вам гарного перегляду




Перейди до перегляду фільму за цим посиланням.

А зараз завдання  №3
1.Повторіть / перечитайте/ параграф 16. Запишіть у зошитах 
- райони, які найбільше постраждали від Голодомору;
- що створювалося примусово в селах за допомогою репресій;
- що означало занесення села на "чорну дошку?
- коли відбувається загальноукраїнська акція "Запали свічку"?

2. Перечитайте параграф 17.
У зошиті  письмово виконайте завдання  - ----"Оцініть себе" на ст.126.


А наступним нашим кроком буде знайомство з славною сторінкою історії України. Історією незалежності.
Запишіть у зошитах тему : Україна незалежна
Ознайомтесь з  параграфом 18.

Складним шляхом ішла наша держава до незалежності, багато людей поклали своє життя щоб 24 серпня 1991 року було ухвалено Акт проголошення незалежності України.
Завдання № 4. Випишіть основні кроки становлення незалежності.
Наприклад:
Тема: Україна - НЕЗАЛЕЖНА ДЕРЖАВА

1. Боротьба шістдесятників.
2.СРСР - припинив своє існування.
3. .....
4. ...
і т.д 


 Завдання № 5

1. Користуючись атласом, виконайте завдання 4 на сторінці 133 з блоку "Оціни себе"2. 

Напишіть 5 видатних діячів, наших сучасників, які своїми здобутками прославляють нашу Україну.


( Всі виконані завдання у вигляді фотозвіту прошу надсилати у classroom)


















Немає коментарів:

Дописати коментар